Kes on Fredy Jäätes?

Fredy nimi on igale Buelli-huvilisele kahtulsteta tuttav – oli ju mehe must, eelmise kümnendi algupoolel Tallinna vahel liikunud Buell üks esimesi seda marki rattaid, mida reaalselt liikluses näha oli. Ja enamasti tagarattal… Küsimusele, kes mehe motikate manu tõi, vastab Fredy, et üllatavalt polegi peasüüdlane isa (ääremärkusena: Fredy isa Edek Jä ätes on Eesti „raskema“ poole tsiklikultuuris legendi staatuses), vaid alul rohkem talle 14. sünnipäevaks kingitud IZ Planeta 2 ja hiljem Jaanus Karm, kes Fredy peale mitmeaastast „autoaega“ n-ö kaasaegsete rataste selga istutas.

Praktiseerinud:

  • Austria suurimas Harley-Davidsoni esinduses, 2 aastat.
  • Araabia Ühendemiraatide Harley-Davidsoni esinduses Dubais, 1 aasta.
  • Harley-Davidsoni ülikoolis 1 aasta
  • Oma ettevõttes aastast 2007.

Dünamomeetrilise võtmeta ei keera ma kinni ühtegi detaili!

Mehaanikupaberitega Fredy H-D huvi ja oskused said algtõuke võimalusest minna Austria H-D esindusse praktikale. Lõpuks kujunes sellest kaheaastane töö- ja õppeperiood, millele järgnes veel aasta Dubai H-D esinduses. Pluss kõvasti iseseisvat õppimist ning enesetäiendust. „Õppematerjalid ja tööriistad on asjad, mille pealt ma üldse kokku ei hoia. No on lihtsalt selline kiiks, et mul peavad kõige paremad asjad olema,“ sõnastab Fredy lihtsalt ühe oma põhimõtetest. Piinlikult puhas ja ainult väga heade töövahenditega töökojas (mis täidetud nelja hiiglasliku kõlari esitatava maheda muusikaga), ringi vaadates on selge, et mees mõtleb sõnu tõsiselt. Kirjutuslaual on arvuti ja Onkyo resiiveri kõrval virnade viisi H-D katalooge ja manuaale. „Dünamomeetrilised võtmed on asjad, ilma milleta ei keera ma kinni ühtegi detaili,“ selgitab Fredy Snap-On momentvõtit pihus hoides, „igal asjal on oma pingutusmoment ja vähemalt H-D-de ja Buellide vastupidavus-kestvus sõltub peaasjalikult hooldaja-remontija asjatundlikkusest ja korralikkusest“

(Lõik 03-04.2010 Motomaania artiklist autor: Kullo Kabonen)

Valge V-ROD 2010 Motomaania ajakirjas.